Google Analytics nedir? Ne işe yarar?
Bir websitesi kurduğunuz zaman o sitenin ziyaretçilerle olan etkileşiminden haberdar olmanız gerekmektedir. Aynı zamanda sitenizin elde ettiği istatistiksel verilerinden haberdar olmanız gerekmektedir. Sitenizi ziyaret eden kullanıcı sayısının kaç tanesinin yeni olduğu, kaç tanesinin daha önceki zamanlarda sitenizi ziyaret ettiğini öğrenmek, her site sahibinin arzuladığı şeydir. İşte Google Analytics hizmetinin sağladığı şey tamda budur. Sitenizin oldukça geniş bir şekilde istatistiğini tutan ücretsiz bir Google hizmetidir.
Google Analytics neler yapabilir?
Google Analytics ile sitenize dair neredeyse tüm istatistiksel verilere ulaşabilirsiniz. Her geçen gün gelişmeye devam eden bu hizmet sayesinde sitenizle ilgili tahmin edemeyeceğiniz kadar geniş verilere ulaşabilirsiniz. Seo çalışmalarını öğrendikten sonra Analytics'in nasıl kullanıldığını öğrenirseniz hiç kimseye ihtiyaç duymadan çok daha geniş, kapsamlı bir seo çalışması yapabilir, sitenizde muazzam iyileştirmeler yaparak Google'da gerçek anlamda muhteşem bir başarıya imza atabilirsiniz.
Google Analytics ile Yapabilecekleriniz
- Sitenizi ziyaret edenleri gerçek zamanlı olarak görüntülemenizi sağlar. Kimin hangi şehirden anlık olarak sitenizin hangi sayfasını ziyaret ettiğini görüntüleyebilirsiniz.
- Sitenize gelen günlük, haftalık, aylık, üç aylık kullanıcı sayısını sayar. Bunların kaç tanesinin sitenize ilk defa giriş yaptığını, kaç tanesinin daha önce sitenizi ziyaret ettiğini belirtir.
- Kullanıcıların açtığı oturum sayısını gösterir ve aynı zamanda kullanıcı sayısı başına kaç tane oturumun açıldığını belirtir.
- Sayfa görüntülenme sayısını gösterir ve sayfa başına açılan oturum sayısını gösterir. Sayfaların hangi zaman diliminde kaç kere görüntülendiğini gösterir.
- Sitenize gelen ziyaretçilerin hangi ülkeden ziyaret ettiği bilgisini sizlere sunar. Hatta kendi ülkenizden gelen ziyaretçilerin hangi şehirlerden sitenizi ziyaret ettiğini bile gösterir.
- Sitenize gelen ancak gerçek anlamda ziyaret etmeden hemen çıkış yapan kullanıcıların oranını sizlere gösterir. Bunu hemen çıkış oranıyla ifade eder.
- Ziyaretçilerin hangi işletim sistemiyle sitenizi ziyaret ettiğini, hangi tarayıcıyla hatta hangi mobil cihazla ziyaret ettiğini sizlere gösterir. Öyle ki, ziyaretçinin sitenize giriş yaptığında elindeki cihazın çözünürlük bilgisini bile size sunar.
- Sitenizi ziyaret edenlerin yaş aralığını sizlere sunar. Yüzdelik olarak ziyaretçilerin cinsiyet bilgilerini size sunar.
- Ziyaretçilerin sitenize girmeden önce ne aradıklarını ve ne ararken sizin sitenize eriştiklerini size gösterir. Örneğin bir ziyaretçi alışveriş sitelerini dolaşırken sizin sitenizle karşılaşırsa Google Analytics bunu size söyler. Böylece ziyaretçinin neyi ararken sitenizi ziyaret ettiğini anlarsınız.
- Sitenizin hangi dillerle aratıldığı verisine erişirsiniz. Türkçe, İngilizce, Arapça gibi...
- Oturum sayısına göre ziyaretçinin sitenizde geçirdiği süreyi öğrenirsiniz. Mesela gün içerisinde sitenizde 1000 oturumun açıldığını varsayalım. Bu oturumların kaç tanesinin 0 ile 10 saniye arasında olduğunu görüntüleyebilirsiniz. Benzer şekilde kaç tanesinin 11 ile 30 saniye arasında olduğunu ya da 600 saniye ile 1800 saniye arasında olduğunu görebilirsiniz. Bu bilgiye günlük, haftalık ya da aylık olacak şekilde dilediğiniz gibi erişebilirsiniz.
- Ziyaretçilerin sitenize hangi platformlardan eriştiğini öğrenebilirsiniz. Örneğin Google arama motorundan elde edilen ziyaretçi sayısı, sosyal medyadan gelen ziyaretçi sayısını öğrenebilirsiniz. Ya da hangi siteden sizin sitenize giriş yaptığını görebilirsiniz.
- Sitenizin hangi tarayıcı programında ne kadar sürede açıldığını öğrenebilir, sitenizin hız konusundaki istatistiklerine buradan ulaşabilirsiniz.
- Google Adsense ya da Search Console ait verilerin bir kısmını özet bir akış halinde Google Analytics içerisinde görüntüleyebilirsiniz.
- Google arama motorunun sitenizi hangi kategori altında değerlendirdiğini görebilirsiniz.
Bu bilgilerle ne yapabilirim? Google Analytics avantajları nelerdir?
Sitenizin Google arama motorundaki varlığını iyileştirmeye dair neredeyse her şeyi yapabilirsiniz. Mesela sitenize gelen ziyaretçilerin hemen çıkış yaptığı sayfaları tespit edebilirsiniz. Bu sayfanın içeriğini tekrar düzenleyerek ziyaretçinin bu sayfada daha uzun süre vakit geçirmesini sağlayabilirsiniz. Böylece sitenizin hemen çıkma oranını düşürebilirsiniz.
Sitenize ziyaret eden kullanıcıların nereden geldiğini (örneğin Google ya da Twitter) göz önünde bulundurarak sosyal medya çalışmaları, kampanyalar, seo çalışmaları ya da iyileştirmeler yaparak sitenizin daha fazla kişi tarafından ziyaret edilmesini sağlayabilirsiniz.
Sitenizin hangi cihazlarla ve tarayıcılarla çalıştığı verisine dayanarak çeşitli sonuçlar elde edebilir ve bunlarla iyileştirmeler yapabilirsiniz. Örneğin birçok kişi Google Chrome tarayıcısını kullanır. Sitenizi Google Chrome tarayıcısıyla ziyaret eden kullanıcıların hemen çıkma oranı yüksekse bu durumun Google Analytics ile görebilir ve bu kötü kullanıcı deneyimini düzeltebilirsiniz.
Tüm bunların dışında Google Analytics ile elde edilen oturum sayısı, hemen çıkma oranı ve oturum süresi gibi verilerle yeni stratejiler oluşturulup, bu stratejiler doğrultusunda kapsamlı çalışmalar yaparak siteniz için çok büyük iyileştirmeler gerçekleştirebilirsiniz.
Fiyuva'nın da Google Analytics kullandığını biliyor muydunuz? Websiteniz için en etkili analiz yöntemlerini ve çok daha fazlasını keşfetmek istiyorsanız, blog sayfamıza göz atmayı unutmayın!
#Fiyuva, #Eğitim
Yorumlar
Yorum Gönder