Ürün Tasarımı ve Rengi Nasıl Bir Etki Yaratır?

Pazar araştırması “Marketing Research” olarak da duyacağınız yeni nesil Pazar rekabetini doğurdu diyebiliriz. Pazar araştırması okullarda başlı başına ders olabildiği gibi, kişisel gelişim kurslarında da tercih edilen kişisel gelişim kurs ve konularından biri olma noktasına gelmiştir. Ürünün satılacağı Pazar alanından tutun, hacmine şekline göre pazara sunulması adım adım pazara çıkacak kişilere eğitim olarak verilmektedir.

Bir ürünün paketinin veya kendisinin rengi, başlı başına satış senaryosunu değiştiren etken olarak bilinmektedir. Reklamcılık alanında çalışan herkes ürünün renk seçimi ile ilgili bilgiye haiz şekilde yoluna devam etmektedir. Renkler aslında kişilerin psikolojisine doğrudan hücum ettiğinden, satın alma psikolojisinden, rahatlama isteğine kadar pek çok geniş alanı kapsayan seçim gerekliliğidir. Renk yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak ve bunların müşterileri nasıl daha etkili bir şekilde etkileyeceğini bilmek sizi bir adım öne taşıyacaktır.

Pazara Çıkaracağınız Üründe Renk Seçiminin Etkileri

Renk seçimi insanların psikolojisini doğrudan etkiler. Psikiyatristlerden o gün giydiğiniz kırmızı giysinin ruhunuzu canlandıracağını, mavinin huzur getireceğini ve psikolojinizi etkileyen daha birçok faktörü duyacaksınız. Renklerin satın alma gücü ve tercihler üzerindeki etkisi bu psikolojik altyapıyla doğru orantılı olarak ilerler.

Piyasaya süreceğiniz ürünün rengi bile markayı zihinlerde kalıcı hale getirmek için güçlü bir etkendir. Kırmızı ambalaj seçmiş bir marka isminden önce rengiyle ön plana çıkacak ve kişinin zihnine daha çabuk kazınacaktır. Marka renkle bütünleşerek pazarda daha kalıcı hale gelebilir. Cinsiyetçiliğin yanlış olduğunu ve her rengin, her tasarımın kişinin tercihine ait olduğunu söylesek de pembe pantolon veya tişörtlerin erkek müşterilere ulaşması kolay değildir. Televizyon seçerken siyah olmasına veya mobilya tasarımınıza uygun olmasına dikkat edersiniz. Pembe veya sarı televizyonlar müşterilerin dikkatini çekmeyecek ve pazar payı kazanma şansınız hızla azalacaktır.

Hangi Renk Neyi Çağrıştırıyor?

Ürününüzü hangi pazara, kime ve hangi şartlarda tanıtacağınız ve satacağınız gibi faktörler doğrudan başarınızı etkiler. Renk seçerken örneğin kırmızı rengi tercih ediyorsanız bu karşı tarafta cesaret ve heyecan duyguları uyandıracaktır. İçecek markalarının veya sizi heyecanlandıracak ürünlerin bu rengi kullandığına dikkat edin. Doğal bir ürünü satışa sunuyorsanız seçmeniz gereken ilk renk yeşil olmalıdır. Yeşil, insanlara en büyük doğallık hissini verecektir. Maviyi seçen biri güç ve özgüven aşılamak isteyecektir. Maviden denizin güç ve sınırsızlık hissini alabilirsiniz. Mor renk psikolojik olarak insana asalet duygusu verir. Asalet arayan herkes mor rengi tercih ederek akılda kalıcı olmayı planlar.

Şimdi "Hangi markanın hangi renk olduğunu hatırlayayım" diye düşündüğünüzün farkındayız. Pazar etkili markaların akılda nasıl kalabileceği ve bunu başarmak için hangi rengi seçtikleri konusunda düşünme gücünüzle yol haritanızı çizmeye başlayabilirsiniz. Yola çıkmadan önce kriterleri belirlemek, adınızı pazarda daha fazla duyurmak ve kalıcı olmak için atacağınız ilk adım olacaktır.

#Fiyuva#İş Dünyası

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Beklenti Teorisi Nedir?

İçerik Oluştururken Dikkat Edilmesi Gereken 3 Kural

Eğitim CV (Özgeçmiş) Nasıl Hazırlanır?