SEO Nedir? Nasıl Yapılır?
Gün geçtikçe gelişip büyümekte olan dijital dünya, çokça değişik alışkanlığı da ardında getirmektedir. Günümüzde nerdeyse bütün işlemler internet üzerinden yapılabilmektedir. Hatta artık alışveriş yapmak dahi online sistem üzerinden yapılmaktadır.
Piyasada konumunu korumak ve kalıcılığını arttırmak isteyen firmalar, çok farklı çalışmalar ile dijital dünyanın gerektirdiği işlemleri gerçekleştirir. Şu an içerisinde olduğumuz dijital devirde istenilen başarılı sonuçların elde edilebilmesi için rakiplerin bir adım önüne ilerleyebilmek gerekmektedir. Bu konu da ancak SEO ile mümkün olabilmektedir. Bu sırada da akıllara direkt olarak SEO nedir? Nasıl yapılır? soruları gelmektedir.
SEO Nedir?
SEO’nun açılımı Search Engine Optimization’dır. Türkçe karşılığı ise arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir. SEO kelimesini daha iyi açıklamak gerekir ise arama motorları adına yapılan bütün iyileştirme ölçütlerinde yapılan çalışmalar olarak da açıklayabiliriz. Yani SEO ne demek? sorusuna gelecek olursak, Google ya da diğer arama motorlarına bir ücret ödemeden, doğal olarak arama motoru sonuçlarında web sitelerinin değerini yükselterek daha üst sıralar çıkmasına verilen genel bir addır.
SEO, internet kullanıcılarının bilgi ya da mal aramak adına yapmış oldukları doğal aramalara göre, ilişkili doğru ve anlaşılabilir sonuçları göstermeyi amaçlar. Zamanla arama motorları tarafından bir otoriter kazandığı takdirde sitelerin pek çoğu ilk sayfalarda ziyaret edildikçe sektör içerisinde de yer edinerek daha önemli yerlerde olmayı başarmış olur.
Arama motoru optimizasyonu anlamına gelen SEO, şirketlerin kolaylıkla ve daha kısa sürede hedef topluluğa ulaşmasını sağlamaktadır. Nispeten rekabetçi bir ortam olarak da bilinen dijital ortamda istenilen performansın sağlanması için dijital çatışma verilmesi gerekmektedir. Bu çatışma da sadece SEO çalışması ile mümkün olmaktadır.
SEO Nasıl Yapılır?
SEO nasıl yapılır? sorusuna cevap arayacak olursak, bu konuya iki farklı biçimde bakmamız gerekmektedir. SEO, profesyonel seo uzmanları tarafından yapılmaktadır. SEO, “Site İçi SEO” ve “Site Dışı SEO” olarak iki farklı şekilde yapılmaktadır. Öncelik olarak Site İçi SEO çalışmalarından bahsedecek olursak, Site İçi SEO çalışmaları, bir web sitesinin içerisindeki her şeydir diyebiliriz. Site İçi SEO uygulamalarını şu başlıklara ayırarak incelememiz mümkündür;
- - Anahtar Kelime,
- - İçerik Kalitesi,
- - Web Sitesinin Sürati,
- - Konu Başlıkları Ve Konu Etiketleri,
- - Bağlantı Yapısı,
- - Görsel İyileştirmeleri,
- - Web Sitesi Tasarımının Sadeliği.
İlk olarak web sitenizin hedef aldığı topluluğu belirlemek ve hedef topluluğa uyumlu içerik konuları girmek önemlidir. Bunun için de ilgi çekici olmak adına arama motorlarında en çok aranılan anahtar kelimeler yer verilmeli ve ona göre içerik konuları yazılmalıdır. Kullanılan anahtar kelimeler, web site ana sayfasında ya da konu başlıklarında kullanılabilir. İçerik konularının kalitesi ve anahtar kelime uygulamasının yanında kullanıcı tecrübesini de arttırmak adına bazı noktalara da dikkat etmek gerekmektedir.
Sitenizi ziyaret eden kişilerin, sitede uzun süre durabilmeleri için basit ve anlaşılır bir site tasarımınızın olması oldukça önemli bir noktadır. Site İçi SEO uygulamasında tema dizaynı ve görseller gibi kullanıcı tecrübesini etkileyecek olan noktalar üzerinde durmak gerekmektedir. SEO nasıl yapılır? Sorusunun cevabı olan bir diğer uygulama da “Site Dışı SEO” dur. Bu çalışmaları da şu başlıklar halinde değerlendirmemiz mümkündür;
- - Backlinkler,
- - E-posta tanıtımları,
- - Sosyal medya denetimi,
- - Dijital pazarlama çalışmaları.
Site Dışı SEO uygulaması bir web sitesine dışarıdan gelecek olan tıklamalar ile birlikte arama motoru sıralamasını iyileştirme hedefi taşır. Zira başka bir internet sitesinden veya sosyal medya uygulamalarından gelecek olan tıklamalar, web siteniz için son derece önemli şeylerdir. Bu konu, web sitelerinin verimini arttırır çünkü Google SEO ve diğer arama motorları tarafından olumlu karşılanır. Web siteleri, dışarıdan alacağı tıklamalar doğrultusunda arama motorları tarafından daha değerli bir hale gelir. Bundan dolayı da sitelerin arama sonuçlarındaki sıralamasını da olumlu etkileyecektir.
Site dışı SEO uygulamaları için sosyal medya uygulamalarında hesap oluşturmak ve sürekli olarak paylaşımlar yapmanız gerekmektedir. Üstelik değeri yüksek olan bir başka web sitelerinden gelecek olan tıklamalar çok önemlidir. Bundan dolayı diğer web sitelerinden backlink almak ve sosyal medya çalışmaları düzenlemek, site dışı SEO nasıl yapılır? sorusuna verilebilecek olan cevaplardandır.
SEO Yöneticisi Nedir?
SEO Yöneticisi yani arama motoru optimizasyonu uzmanı, bir web sitesine gelen ziyaretçi sayısının artması ve arama motorları sonuçlarında daha üst sıralara çıkmak için taktik ve teknikler belirler.
SEO uzmanı olmak günümüzde pek çok kişinin olmak istediği bir şeydir. Peki SEO manager olmak için hangi özelliklere sahip olmak gerekir? Gelin bu konuya bir göz atalım.
SEO Uzmanı Nasıl Olunur?
SEO uzmanı yalnızca kendi alanında değil, dijital ortam ile ilgili her türlü gelişmeyi takip eder ve SEO adına planlamalar yapmaktadır. SEO başlı başına çok geniş bir alan iken, dijital pazarlama ortamında uygulanabilecek her yöntemi uygulayabilmek SEO uzmanın asıl ilgilendiği konu olmalıdır.
Günümüzde bir SEO manager, UX, tasarım, bilgi mimarisi gibi birçok değişik disiplini deneyimlemeli ve çok iyi bir ekip oyuncusu olmalıdır. Bir SEO çalışmasını uygularken farklı ekipler ile düzen içerisinde çalışmak durumundasınız.
SEO Uzmanının Sahip Olması Gereken Nitelikler Nelerdir?
Bir SEO uzmanı olabilmek için sahip olunması gereken 4 temel nitelik vardır. Bunlar;
Teknik Hakimiyet: Web sitelerinin nasıl yapıldığı, teknoloji ve kodlamanın nasıl çalıştığı, arama motorlarının web sitelerini nasıl taradığını anlamamızı sağlayan bir özelliktir. Analitik gözlem ve yaratıcılık noktasında da teknik hakimiyete ihtiyacınız vardır ve bu işleyişin başından bitişine kadar her anında teknik gözlem ve imalat yapabilecek kadar bir teknik hakimiyetinizin olması gerekmektedir.
Analitik Gözlem: Web sitelerinde var olan eleman ve fonksiyonların ne gibi sonuçlar çıkardığı, önemli farklılıkların ve çevresel etkilerin ne kadar destekleyici olduğu ve yapmış olduğunuz işin ne gibi sonuçlar verdiğini anlamanızı sağlayan bir niteliktir.
Yaratıcılık: Bazı kişiler görsel yaratıcılığa sahip olurken bazıları da matematiksel bir yaratıcılığa sahip olmaktadır. SEO çalışmalarında her iki yaratıcılığa azar azar sahip olmak oldukça önemlidir. Çünkü, hem teknik olarak hem de tasarımsal olarak yaratıcı atılımlar yapmak harcadığınız zamanı ve bütçeyi en aza indirmenize yardımcı olacaktır.
İyi Bir İletişim Becerisine Sahip Olmak: SEO çalışmalarını yürütürken birçok ekip ile iş yapabilmeniz ve bu esnada da iyi bir iletişim kurmanız oldukça önemli bir konudur. Yeri geldiği zaman ekibinizdeki takım arkadaşlarınıza göre davranmanız, birlikte uyumlu bir şekilde çalışmanız gerekmektedir.
#Fiyuva, #Dijital Dünya
Yorumlar
Yorum Gönder